FAQ Voor Ondernemers

Staat jouw locatie er al in?

Ondernemers krijgen gratis toegang na registratie

Vragen en antwoorden voor Ondernemers

“ZO PROBEREN WIJ ERVOOR TE ZORGEN DAT EEN ONDERNEMER EFFICIENT ZIJN BEZETTING KAN MAXIMALISEREN”

ZIJN ER KOSTEN AAN VERBONDEN VOOR DE ONDERNEMER?

Deze dienst is voor ondernemers GRATIS.

Om de drempel tot no-shows te minimaliseren vragen wij commitment van de gasten in de vorm van een reserveringsbedrag. Dit bedrag is €0,79 per reservering. Een reservering kan meerdere personen omvatten. Dus een reservering voor 8 personen bij elkaar in 1 reservering kost €0,79. Welke tevens in de meeste gevallen kostenloos geannuleerd kan worden.

Waarom een reserveringsbedrag? Dit maakt de drempel hoger voor gasten om niet op 5 locaties tegelijk te reserveren en vervolgens op het laatste moment besluiten naar welke locatie ze gaan. Dan lopen de andere ondernemers hun potentiele bezetting mis.

Waarom €0,79? De kosten zijn opgebouwd uit €0,30 transactie kosten bij de betaling providers. Over de overige €0,49 betaald Barbooking 21% btw.  De overige  €0,4o gebruiken wij om de kosten te dekken die deze service draaiende houden en vervolgens de ficus.

Sommige ondernemers kiezen ervoor om die €0,79 terug te geven aan de gasten in de vorm van een refund op hun totale rekening.

ONTVANGT DE ONDERNEMER EEN DEEL VAN DE RESERVERING KOSTEN?

Een topic welke met vele ondernemers is besproken alvorens besloten.

Transparant zijn over kosten:

De €0,79 kosten zijn opgebouwd uit €0,30 transactiekosten bij de betaling providers. Over de overige €0,49 betaald Barbooking 21% btw.  De overige €0,40 gebruiken wij om de kosten te dekken die deze service draaiende houden en vervolgens de VPB.

Een factuur plichtige dienst:

Wanneer Barbooking 50% van de reserveringskosten structureel zou delen met een andere ondernemer dan zou dat fiscaal gezien een factuur plichtige incasseringsdienst zijn waarbij de ondernemer maandelijks een factuur incl. BTW behoort te versturen naar Barbooking alvorens deze tot uitbetaling over zou gaan waarna de ondernemer de BTW van de factuur en vervolgens de VPB kan afdragen. Deze vorm draagt extra administratieve en fiscale kosten mee voor beide partijen. Tevens draagt deze vorm van incasseren juridische risico’s m.b.t. beschikking tot werkkapitaal, faillissementen etc.

Een stichting derdengelden constructie:

Een andere belastingvriendelijkere en juridisch veiligere optie zou een stichting derdengelden constructie zijn.

Alle reserveringskosten gaan dan juridisch veilig via een stichting derdengelden rekening. Hierover hoeft voor de afsplitsing geen btw over afgedragen te worden. Enkel alleen na de afsplitsing zou er maar eenmalig 21% btw-afdracht plaatsvinden en vervolgens de VPB voor beide partijen.

Fiscaal gezien zou het niet rendabel zijn om reserveringskosten te delen zonder tussenkomst van een kostbare stichting derdengelden en bijbehorende rekening en administratie processen.

Conclusie:

Om de kosten van onze reserveringsdienst zo laag mogelijk te houden voor de gasten en zo simpel, fiscaal transparant en juridisch veilig mogelijk voor de ondernemers, is ervoor gekozen om de reserveringskosten uit onze BarBooking dienst niet te delen met de ondernemers.

WAT HEB IK NODIG OM TE BEGINNEN?

Allereerst geweldig dat je gebruik gaat maken van onze app waarmee we je helpen om gasten te laten reserveren om wachtrijen te voorkomen. Je maakt om te beginnen een account aan. Eenmalig investeer je wat van jouw kostbare tijd om een account aan te maken. Je hebt minimaal 1 smartphone of tablet nodig om de QR codes te scannen.

WAT GEBEURT ER MET MIJN GEGEVENS?

Voor een duidelijk antwoord verwijs ik je graag naar onze privacy- en cookieverklaring op onze website https://barbooking.nl/privacy-cookie-statement/

HOE WERKT DE APP EN WAT KAN IK ERMEE?

  • De app is geschikt voor een smartphone of tablet.
  • Gasten reserveren via deze app een ticket voor jouw voor jouw bar, café of kroeg.
  • Creëer je je eigen gepersonaliseerde account in de app of via de website.
  • Bepaal flexibel op welk tijdstip er hoeveel gasten ontvangen mogen worden op 1 of meerdere locaties. Je kan dynamisch het aantal werknemers en gasten bepalen.
  • Bepaal zelf flexibel (per dag) of je gebruik maakt van een maximale tijd per bezoek(bijvoorbeeld 2,5 uur).
  • In je account geef kan je ook een gepersonaliseerde boodschap of afbeelding opnemen voor in de reserveringsmail en/of de bedankmail bij vertrek evenals detailinformatie m.b.t. de reservering zoals contactgegevens.
  • Bekijk een high-level overzicht van de reserveringen met het aantal gasten per reservering zodat je weet waar je per dag(deel) aan toe bent en hoeveel gasten je kan verwachten.
  • Pas het aantal gasten van de reservering aan of cancel een volledige reservering als een gast niet komt opdagen. De gast krijgt hier bericht van. Zijn er meer gasten dan aangemeld? Is er nog ruimte? Dan kan je dit eenvoudig zelf in de reservering bijwerken. Doe dit zo snel mogelijk om teleurstellingen te voorkomen. Zijn er minder gasten dan aangemeld? Dan kan je dit eenvoudig zelf in de reservering bijwerken. Je geeft deze plek dan vrij in de app of niet. Als er een wachtrij is krijgt de eerstvolgende een notificatie of geef deze plek niet vrij en maak eventueel zelf een reservering voor bijvoorbeeld een toevallige passant.
  • De app beschikt over een no-show functionaliteit waarbij de gast op een no-show lijst komt wanneer de gast zijn/haar reservering niet heeft gecanceld of er een no-show is geconstateerd (bijvoorbeeld in een voorliggende reservering). Dan zal het tijdslot, na 24 uur, automatisch worden vrijgegeven aan de eerstvolgende in de wachtrij bij een volgende reservering. Bij no-show zal er automatisch een no-show melding ontstaan omdat de reservering niet is gescand bij binnenkomst OF als de gast niet is komen opdagen. Vergeten te scannen? Doe dit dan alsnog zo spoedig mogelijk. Is de gast al weg? Pas dit dan handmatig aan in de app om te voorkomen dat de gast op de no-show lijst terecht komt.
  • Gasten die op de wachtlijst staan krijgen automatisch een bericht wanneer er een tijdslot is vrijgekomen.
  • Bekijk het overzicht met het aantal gasten op de wachtlijst.
  • Bekijk een overzicht met beschikbare tijdslots (indien je dit hebt ingesteld).
  • Creëer zelf eenvoudig nieuwe reserveringen voor gasten zonder smartphone. Die zich telefonisch melden of toevallige passanten.
  • Scan de QR code van de smartphone of print van de bevestigingsmail van arriverende gasten.
  • Krijg een melding als het bijna tijd is voor gasten om te vertrekken.
  • Optioneel kan de QR code van de vertrekkende gast worden gescand. Je kan dit zelf instellen.

 

IS HET INGEWIKKELD OM EEN ACCOUNT AAN TE MAKEN?

Het is een simpel en overzichtelijk aanmeldproces. Eenmalig investeer je wat van jouw kostbare tijd en je hebt minimaal 1 smartphone of tablet nodig om de QR codes te scannen.

HOE KAN IK MIJN GEGEVENS WIJZIGEN?

Je kan de bedrijfsgegevens wijzigingen in de app onder het tabje ‘mijn gegevens’

KAN IK AANGEVEN WAT HET MAXIMUM AANTAL PERSONEN IS PER RESERVERING?

Jazeker. Helemaal afgestemd op jouw wensen, tijden, hoeveelheid personeel en locatie.

KAN IK ALS ONDERNEMER OOK ZELF EEN RESERVERING AANMAKEN?

Jazeker. Zolang er plek is dan kan de ondernemer kostenloos reserveringen aanmaken.

TELT EEN KIND WAT OP SCHOOT ZIT ALS 1 PERSOON?

Een kind telt ongeacht wel of niet op schoot als 1 persoon.

HOE KAN IK DE AFBEELDING IN DE BEVESTIGINGSMAIL WIJZIGEN?

Je kan je afbeelding wijzigen in je app onder het tabje ‘Mijn gegevens’

HOE KAN IK DE TEKST IN DE BEVESTIGINGSMAIL WIJZIGEN?

Je kan de tekst wijzigen in je app onder het tabje ‘Mijn gegevens’

HOE KAN IK DE TEKST IN DE BEDANKMAIL WIJZIGEN?

Je kan de tekst wijzigen in je app onder het tabje ‘Mijn gegevens’

IK BEN DE QR CODE VERGETEN TE SCANNEN. WAT NU?

Dan zal er na 24 uur automatisch een no-show melding ontstaan omdat de reservering niet is gescand bij binnenkomst. Graag alsnog zo spoedig mogelijk doen. Is de gast al weg? Pas dit dan handmatig aan in de app om te voorkomen dat de gast op de no-show lijst terecht komt.

ER ZIJN MEER GASTEN DAN AANGEMELD. WAT NU?

Is er nog ruimte? Dan kan je dit eenvoudig zelf in de reservering bijwerken. Doe dit zo snel mogelijk om teleurstellingen te voorkomen.

ER ZIJN MINDER GASTEN DAN AANGEMELD. WAT NU?

Dan kan je dit eenvoudig zelf in de reservering bijwerken. Je geeft deze plek dan vrij in de app of niet. Als er een wachtrij is krijgt de eerstvolgende een notificatie of geef deze plek niet vrij en maak eventueel zelf een reservering voor bijvoorbeeld een toevallige passant.

HOE WERKT DE WACHTLIJST?

Zodra er ruimte op de wachtlijst is vrijgegeven door de ondernemer krijgt de eerstvolgende op de wachtlijst een notificatie. Deze krijgt dan de mogelijkheid om alsnog een reservering te plaatsen binnen de gestelde tijd anders gaat de notificatie door naar de volgende in de wachtrij.

KAN IK ZIEN HOEVEEL MENSEN ER OP DE WACHTLIJST STAAN?

Jazeker. Deze waardevolle informatie kan je terugvinden in je app onder het tabje ‘Mijn reserveringen’

IS HET VERPLICHT OM EEN TIJDSLOT AAN TE GEVEN?

Zeker niet. Dit bepaal je als ondernemer uiteraard zelf. Omdat dit zo specifiek is kan je dit zelf instellen.

KAN IK HET TIJDSLOT AANPASSEN?

Je kan je tijdslots per dag aanpassen in je app onder het tabje ‘Mijn gegevens’. Zo kan je je dienstverlening optimaal afstemmen op wat bij jouw onderneming past.

KAN IK PLEKKEN VRIJGEVEN VAN GASTEN DIE NIET ZIJN KOMEN OPDAGEN?

Jazeker. Heel simpel in je app kan je de reservering laten vervallen. De reserverende gast ontvangt hiervan bericht. De plekken die vrijkomen kan je vrijgeven binnen de app zodat de eerstvolgende in de wachtrij een notificatie krijgt of geef de plekken niet vrij zodat je een toevallige gast plek kan bieden.

HOE WERKT DE NO-SHOW LIJST?

No-show functionaliteit waarbij de gast op een no-show lijst komt. Is de gast niet komen opdagen of is de ondernemer vergeten om de QR code te scannen? Na 24 uur ontstaat er automatisch een no-show melding. Graag alsnog zo spoedig mogelijk scannen. Is de gast al weg? Pas dit dan handmatig aan in de app om te voorkomen dat de gast op de no-show lijst terecht komt. Is een no-show geconstateerd (bijvoorbeeld in een andere reservering) dan zal het tijdslot bij een volgende reservering na 24 uur automatisch worden vrijgegeven aan de eerstvolgende in de wachtrij of kan je ervoor kiezen de plekken niet vrij te geven zodat je een toevallige gast plek kan bieden.

IK HEB EEN VRAAG DIE HIER NIET VOORKOMT. WAAR KAN IK TERECHT?

Wij zijn zo volledig mogelijk. Wil je toch iets kwijt? Stuur dan een bericht aan het supportteam.

IK HEB EEN KLACHT. WAAR KAN IK TERECHT?

We streven ernaar om reserveringen perfect te laten verlopen. Mocht er toch nog iets zijn wat wij nog niet weten laat het ons dan weten en stuur een bericht naar het supportteam.

IK HEB GEEN BAR, CAFÉ OF KROEG MAAR BEN WEL GEÏNTERESSEERD. WAAR KAN IK EEN BERICHT HEEN STUREN?

Leuk dat je geïnteresseerd bent in ons product. Je kan uiteraard altijd een bericht sturen naar wij@barbooking.nl

WAAR VIND IK ACTUELE INFORMATIE OVER COVID-19?

Op de website van het RIVM vind je de meest recente informatie www.rivm.nl en op de website van Koninklijke Horeca Nederland https://www.khn.nl/

Wij leren graag van jouw horeca expertise welke scenario’s de meeste impact hebben op de uitvoering van het horeca ondernemen in combinatie met de geldende regelgeving van 1 juni. Tevens zouden wij het een eer vinden om jou als ambassadeur van ons initiatief te mogen verwelkomen. Dit zou de impact van onze missie om zo veel mogelijk horecaondernemers te helpen enorm ondersteunen.

Help, door ons initiatief te delen!

Ondernemers krijgen gratis toegang na registratie

Een kleine selectie van een groot aantal ondernemers die ons initiatief gaan gebruiken:

Extra info:

Ondernemers

Alle voordelen op een rij....

FAQ

Gasten

Gemakkelijk jouw plekje reserveren.. Lees verder...