FAQ Voor Gasten

Staat jouw locatie er al in?

Ondernemers krijgen gratis toegang na registratie

Vragen en antwoorden voor Gasten

“ZO PROBEREN WIJ ERVOOR TE ZORGEN DAT EEN ONDERNEMER EFFICIENT ZIJN BEZETTING KAN MAXIMALISEREN”

HEB IK EEN ACCOUNT NODIG?

Allereerst geweldig dat je gebruik gaat maken van onze app waarmee we je helpen om simpel en gebruiksvriendelijk een reservering te maken. Je reserveert hiermee een ticket voor je favoriete bar, café, kroeg of terras.

Je download de app in de Appstore of bij Google Play. Daarna kun je een account aanmaken

ZIJN ER KOSTEN AAN HET MAKEN VAN EEN RESERVERING VERBONDEN?

Om de drempel tot no-shows te minimaliseren vragen wij commitment van de gasten in de vorm van een reserveringsbedrag. Dit bedrag is €0,79 per reservering. Een reservering kan meerdere personen omvatten. Dus een reservering voor 8 personen bij elkaar in 1 reservering kost €0,79. Welke tevens in de meeste gevallen kostenloos geannuleerd kan worden.

Waarom een reserveringsbedrag? Dit maakt de drempel hoger voor gasten om niet op 5 locaties tegelijk te reserveren en vervolgens op het laatste moment besluiten naar welke locatie ze gaan. Dan lopen de andere ondernemers hun potentiele bezetting mis.

Waarom €0,79? De kosten zijn opgebouwd uit €0,30 transactie kosten bij de betaling providers. Over de overige €0,49 betaald Barbooking 21% btw.  De overige  €0,4o gebruiken wij om de kosten te dekken die deze service draaiende houden en vervolgens de ficus.

Sommige ondernemers kiezen ervoor om die €0,79 terug te geven aan de gasten in de vorm van een refund op hun totale rekening.

HOE WERKT DE APP EN WAT KAN IK ERMEE?

  • De app is geschikt voor een smartphone of tablet.
  • In dit app maak je je reservering. Je kiest het aantal personen, gewenste datum, tijdstip en tijdslot (indien nodig). Bars, cafés en kroegen bepalen zelf of ze met een tijdslot werken.
  • Je krijgt toegang tot de zoekfunctionaliteit voor bars, cafés en kroegen bij jou in de buurt, per plaats of via google
  • Je kan je favorieten bars, cafés en kroegen markeren.
  • In deze app vind je snel beschikbare locaties en tijdslots in de door jou geselecteerde omgeving.
  • Reserveren is simpel. Nadat je je account hebt aangemaakt is een reservering met een paar kliks te regelen.
  • Na reservering ontvang je een gepersonaliseerde reserveringmail met QR code en desgewenst een sms. Je kan je reserveringen altijd terugvinden in je app onder het tabje ‘Mijn reserveringen’.
  • Kom niet te vroeg maar 5 minuten van tevoren om wachtrijen te voorkomen. Bijeenkomst laat je de QR code van je mobiel of print scannen. Denk hier zelf ook aan! Is je QR code niet gescand dan kom je, na 24 uur, automatisch op de no-show lijst en dat is niet handig voor je volgende reservering.
  • Vlak voor dat de maximale tijd van jouw reservering is verstreken ontvang je een gepersonaliseerd bericht dat het tijd is om te gaan en plaats te maken voor nieuwe gasten. Zorg er wel voor dat je notificaties dan aan hebt staan in je telefoon als je deze wil ontvangen. Weet je niet hoe? Kijk dan op de website van je provider.
  • Kan je toch niet of wil je iets wijzigen? In de app kan je gemakkelijk je reservering aanpassen of annuleren via ‘Mijn reserveringen’.
  • Wanneer je niet komt opdagen bij een reservering dan zal er na 24 uur automatisch een no-show melding ontstaan omdat de reservering niet is gescand bij binnenkomst.
  • Kan je toch niet? Annuleer dan. Daarmee geef je de eerstvolgende op de wachtlijst de mogelijkheid om zijn of haar favoriete bar, café of kroeg te bezoeken.
  • Is je favoriete locatie niet meer beschikbaar? Zet je zelf op de wachtlijst en krijg automatisch en melding als er toch een tijdslot beschikbaar  Zorg er wel voor dat je notificaties dan aan hebt staan in je telefoon als je deze wil ontvangen. Weet je niet hoe? Kijk dan op de website van je provider.

WAAR KAN IK MIJN GEGEVENS WIJZIGEN?

  • Je kan je gegevens wijzigen in de app onder het tabje ‘mijn gegevens’.

WAT IS DE SNELSTE MANIER OM TE RESERVEREN?

De snelste manier om te reserveren is via de app. Je voorkomt onnodige wachtrijen. Je ontvangt na reservering direct een bevestigingsmail met QR code in je mailbox en desgewenst een sms. Je kan je reserveringen altijd terugvinden in ‘mijn reserveringen’. Je kan uiteraard ook via de website boeken.

WAT GEBEURT ER MET MIJN GEGEVENS?

Voor een duidelijk antwoord verwijs ik je graag naar onze privacy- en cookieverklaring op onze website https://barbooking.nl/privacy-cookie-statement/

WAAROM HEBBEN JULLIE MIJN TELEFOONNUMMER NODIG?

Je telefoonnummer hebben we nodig voor het versturen van notificaties. Je krijgt een notificatie/bevestigingsmail voorafgaand aan je reservering en een notificatie voordat je tijdslot van je reservering verloopt. Zorg er wel voor dat je notificaties aan hebt staan in je telefoon als je deze wil ontvangen. Weet je niet hoe? Kijk dan op de website van je provider.

TELT EEN KIND WAT OP SCHOOT ZIT ALS 1 PERSOON?

Een kind telt ongeacht wel of niet op schoot als 1 persoon.

WAT IS HET MAXIMUM AANTAL PERSONEN WAAR IK VOOR KAN RESERVEREN?

De ondernemer stelt zelf een maximum aantal personen per reservering in. Dit kan dus per locatie verschillen.

KAN IK ZIEN OP WELKE PLEK IK OP DE WACHTLIJST STA?

Jazeker. Je krijgt automatisch bericht wanneer er een annulering is en ziet dan meteen op welke plek je op de wachtlijst staat. Tevens kan je in je app onder het tabje ‘Mijn reserveringen’ zien op welke plek je op de wachtlijst staat. Zorg er voor dat je notificaties aan hebt staan in je telefoon als je deze wil ontvangen. Weet je niet hoe? Kijk dan op de website van je provider.

HOE KAN IK MIJN FAVORIETE CAFÉ VINDEN?

Er is een standaard zoekfunctie en tevens via de kaart of lijst in de app.

MIJN FAVORIETE CAFÉ STAAT NIET OP DE LIJST. WAT NU?

Jij bent onze beste ambassadeur. Maak van jouw favoriete café een nieuwe fan en vertel over deze app.

HOE WEET IK OF MIJN RESERVERING DEFINITIEF IS?

Je ontvangt na reservering een bevestigingsmail met een QR code in je mailbox en desgewenst een sms. Heb je deze niet ontvangen? Check dan eerst je spambox. Je kan je reserveringen ook altijd terugvinden in je app onder het tabje ‘mijn reserveringen’.

WAT IS EEN QR CODE?

Een QR-code is een bepaald type tweedimensionale streepjescode die in 1994 is ontwikkeld door Denso Wave, een dochteronderneming van het Japanse bedrijf Denso. De letters QR zijn een afkorting van Quick Response. De code werd ontwikkeld om snel decodeerbaar te zijn” (bron: Wikipedia). Je laat deze code scannen bij je bar, café of kroeg via je mobiel of print van je bevestigingsmail.

HOE WERKT EEN QR CODE?

Je laat deze code scannen bij je bar, café of kroeg via je mobiel of print de bevestigingsmail.

IK HEB GEEN SMARTPHONE HOE WORDT MIJN QR CODE DAN GESCAND?

Je laat deze code scannen bij je bar, café of kroeg via je mobiel of print van je bevestigingsmail.

HOE WERKT DE WACHTLIJST?

Zodra er ruimte op de wachtlijst is vrijgegeven door de ondernemer krijgt de eerstvolgende op de wachtlijst een notificatie. Je krijgt dan de mogelijkheid om alsnog een reservering te plaatsen binnen de gestelde tijd anders gaat de notificatie door naar de volgende in de wachtrij.

KAN IK ZIEN HOEVEEL MENSEN ER OP DE WACHTLIJST STAAN?

Jazeker. Deze waardevolle informatie kan je terugvinden in je app onder het tabje ‘Mijn reserveringen’.

IK BEN MIJN SMARTPHONE OF PRINT VAN DE BEVESTIGINGSMAIL VERGETEN. MAG IK ALSNOG NAAR BINNEN?

Bij je bar, café of kroeg kunnen ze zien onder welke naam is gereserveerd en handmatig je aankomst bevestigen.

MIJN FAVORIETE CAFÉ HEEFT GEEN BESCHIKBAARHEID. KAN IK MEZELF OP DE WACHTLIJST PLAATSEN?

Jazeker. Je reserveert en ziet direct je positie op de wachtlijst in je app onder het tabje ‘Mijn reserveringen’.

IK KAN MIJN BEVESTIGINGSMAIL NIET TERUGVINDEN. WAT NU?

Check je spambox. In je app kan je onder het tabje ‘mijn reserveringen’ altijd je bevestiging terugvinden.

HOE WEET IK DAT MIJN TIJDSLOT VERLOOPT?

Je krijgt een notificatie voorafgaand aan je reservering en een notificatie voordat je tijdslot van je reservering verloopt. Zorg er wel voor dat je notificaties dan aan hebt staan in je telefoon als je deze wil ontvangen. Weet je niet hoe? Kijk dan op de website van je provider.

HOE KAN IK ANNULEREN?

Heel simpel via ‘mijn reserveringen’. Annuleren kan altijd maar hou wel rekening met elkaar. Weet je dat je niet kan? Geef dit dan zo snel mogelijk door via de app. Zo geef je andere gasten de kans om hun favoriete bar, café of kroeg te bezoeken.

ZIJN ER KOSTEN VERBONDEN AAN ANNULEREN?

Er zijn twee mogelijkheden:

iDEAL betalingen:

Tijdens de eerste versie van de app (de eerste 3 weken) werken wij helaas noodgedwongen alleen met iDEAL betalingen. Hier zijn direct €0,30(incl btw) transactiekosten aan verbonden ten tijden van het reserveren.  Bij een annulering zal er wederom een transactie a €0,30(incl. btw) plaatsvinden. Storneren mag fiscaal niet plaatsvinden zonder tussenkomt van een kostbare stichting derdengelden en bijbehorende rekening en administratie processen. Om de kosten van alle reserveringen zo laag mogelijk te houden hebben wij gekozen om voor reserveringen d.m.v. iDEAL niet te storneren bij annulering.

 

Apple Pay / Google Pay in-app payment & creditcard:

Bij de tweede versie van de app (na de eerste 3 weken) gaan wij tevens naast Ideal ook betalingen accepteren met Apple Pay / Google Pay in-app payment en creditcards. Hierbij is er een mogelijkheid voor “deferred payments ” (uitgestelde betaling). Gasten krijgen dan tot 24 uur voor aankomsttijd de mogelijkheid om kosteloos te annuleren (dus zonder transactie kosten). Binnen 24 uur voor aankomsttijd zullen de reservering kosten in rekening gebracht blijven.

TOT WANNEER KAN IK ANNULEREN?

Annuleren kan altijd maar hou wel rekening met elkaar. Weet je dat je niet kan? Geef dit dan zo snel mogelijk door via de app. Zo geef je andere gasten de kans om hun favoriete bar, café of kroeg te bezoeken.

IK HEB EEN KLACHT. WAAR KAN IK TERECHT?

We streven ernaar om reserveringen perfect te laten verlopen. Mocht er toch nog iets zijn wat wij nog niet weten laat het ons dan weten en stuur een bericht naar ons support team.

WAAR VIND IK ACTUELE INFORMATIE OVER COVID-19?

Op de website van het RIVM vind je de meest recente informatie www.rivm.nl en op de website van Koninklijke Horeca Nederland https://www.khn.nl/

Wij leren graag van jouw horeca expertise welke scenario’s de meeste impact hebben op de uitvoering van het horeca ondernemen in combinatie met de geldende regelgeving van 1 juni. Tevens zouden wij het een eer vinden om jou als ambassadeur van ons initiatief te mogen verwelkomen. Dit zou de impact van onze missie om zo veel mogelijk horecaondernemers te helpen enorm ondersteunen.

Help, door ons initiatief te delen!

Ondernemers krijgen gratis toegang na registratie

Een kleine selectie van een groot aantal ondernemers die ons initiatief gaan gebruiken:

Extra info:

Ondernemers

Alle voordelen op een rij....

Gasten

Gemakkelijk jouw plekje reserveren.. Lees verder...