Ondernemers krijgen gratis toegang na registratie
“ZO PROBEREN WIJ ERVOOR TE ZORGEN DAT EEN ONDERNEMER EFFICIENT ZIJN BEZETTING KAN MAXIMALISEREN”
HEB IK EEN ACCOUNT NODIG?
Allereerst geweldig dat je gebruik gaat maken van onze app waarmee we je helpen om simpel en gebruiksvriendelijk een reservering te maken. Je reserveert hiermee een ticket voor je favoriete bar, café, kroeg of terras.
Je download de app in de Appstore of bij Google Play. Daarna kun je een account aanmaken
ZIJN ER KOSTEN AAN HET MAKEN VAN EEN RESERVERING VERBONDEN?
Om de drempel tot no-shows te minimaliseren vragen wij commitment van de gasten in de vorm van een reserveringsbedrag. Dit bedrag is €0,79 per reservering. Een reservering kan meerdere personen omvatten. Dus een reservering voor 8 personen bij elkaar in 1 reservering kost €0,79. Welke tevens in de meeste gevallen kostenloos geannuleerd kan worden.
Waarom een reserveringsbedrag? Dit maakt de drempel hoger voor gasten om niet op 5 locaties tegelijk te reserveren en vervolgens op het laatste moment besluiten naar welke locatie ze gaan. Dan lopen de andere ondernemers hun potentiele bezetting mis.
Waarom €0,79? De kosten zijn opgebouwd uit €0,30 transactie kosten bij de betaling providers. Over de overige €0,49 betaald Barbooking 21% btw. De overige €0,4o gebruiken wij om de kosten te dekken die deze service draaiende houden en vervolgens de ficus.
Sommige ondernemers kiezen ervoor om die €0,79 terug te geven aan de gasten in de vorm van een refund op hun totale rekening.
HOE WERKT DE APP EN WAT KAN IK ERMEE?
- De app is geschikt voor een smartphone of tablet.
- In dit app maak je je reservering. Je kiest het aantal personen, gewenste datum, tijdstip en tijdslot (indien nodig). Bars, cafés en kroegen bepalen zelf of ze met een tijdslot werken.
- Je krijgt toegang tot de zoekfunctionaliteit voor bars, cafés en kroegen bij jou in de buurt, per plaats of via google
- Je kan je favorieten bars, cafés en kroegen markeren.
- In deze app vind je snel beschikbare locaties en tijdslots in de door jou geselecteerde omgeving.
- Reserveren is simpel. Nadat je je account hebt aangemaakt is een reservering met een paar kliks te regelen.
- Na reservering ontvang je een gepersonaliseerde reserveringmail met QR code en desgewenst een sms. Je kan je reserveringen altijd terugvinden in je app onder het tabje ‘Mijn reserveringen’.
- Kom niet te vroeg maar 5 minuten van tevoren om wachtrijen te voorkomen. Bijeenkomst laat je de QR code van je mobiel of print scannen. Denk hier zelf ook aan! Is je QR code niet gescand dan kom je, na 24 uur, automatisch op de no-show lijst en dat is niet handig voor je volgende reservering.
- Vlak voor dat de maximale tijd van jouw reservering is verstreken ontvang je een gepersonaliseerd bericht dat het tijd is om te gaan en plaats te maken voor nieuwe gasten. Zorg er wel voor dat je notificaties dan aan hebt staan in je telefoon als je deze wil ontvangen. Weet je niet hoe? Kijk dan op de website van je provider.
- Kan je toch niet of wil je iets wijzigen? In de app kan je gemakkelijk je reservering aanpassen of annuleren via ‘Mijn reserveringen’.
- Wanneer je niet komt opdagen bij een reservering dan zal er na 24 uur automatisch een no-show melding ontstaan omdat de reservering niet is gescand bij binnenkomst.
- Kan je toch niet? Annuleer dan. Daarmee geef je de eerstvolgende op de wachtlijst de mogelijkheid om zijn of haar favoriete bar, café of kroeg te bezoeken.
- Is je favoriete locatie niet meer beschikbaar? Zet je zelf op de wachtlijst en krijg automatisch en melding als er toch een tijdslot beschikbaar Zorg er wel voor dat je notificaties dan aan hebt staan in je telefoon als je deze wil ontvangen. Weet je niet hoe? Kijk dan op de website van je provider.
WAAR KAN IK MIJN GEGEVENS WIJZIGEN?
- Je kan je gegevens wijzigen in de app onder het tabje ‘mijn gegevens’.
WAT IS DE SNELSTE MANIER OM TE RESERVEREN?
De snelste manier om te reserveren is via de app. Je voorkomt onnodige wachtrijen. Je ontvangt na reservering direct een bevestigingsmail met QR code in je mailbox en desgewenst een sms. Je kan je reserveringen altijd terugvinden in ‘mijn reserveringen’. Je kan uiteraard ook via de website boeken.
WAT GEBEURT ER MET MIJN GEGEVENS?
Voor een duidelijk antwoord verwijs ik je graag naar onze privacy- en cookieverklaring op onze website https://barbooking.nl/privacy-cookie-statement/
WAAROM HEBBEN JULLIE MIJN TELEFOONNUMMER NODIG?
Je telefoonnummer hebben we nodig voor het versturen van notificaties. Je krijgt een notificatie/bevestigingsmail voorafgaand aan je reservering en een notificatie voordat je tijdslot van je reservering verloopt. Zorg er wel voor dat je notificaties aan hebt staan in je telefoon als je deze wil ontvangen. Weet je niet hoe? Kijk dan op de website van je provider.
TELT EEN KIND WAT OP SCHOOT ZIT ALS 1 PERSOON?
Een kind telt ongeacht wel of niet op schoot als 1 persoon.
WAT IS HET MAXIMUM AANTAL PERSONEN WAAR IK VOOR KAN RESERVEREN?
De ondernemer stelt zelf een maximum aantal personen per reservering in. Dit kan dus per locatie verschillen.
ZIJN ER KOSTEN VERBONDEN AAN ANNULEREN?
Er zijn twee mogelijkheden:
iDEAL betalingen:
Tijdens de eerste versie van de app (de eerste 3 weken) werken wij helaas noodgedwongen alleen met iDEAL betalingen. Hier zijn direct €0,30(incl btw) transactiekosten aan verbonden ten tijden van het reserveren. Bij een annulering zal er wederom een transactie a €0,30(incl. btw) plaatsvinden. Storneren mag fiscaal niet plaatsvinden zonder tussenkomt van een kostbare stichting derdengelden en bijbehorende rekening en administratie processen. Om de kosten van alle reserveringen zo laag mogelijk te houden hebben wij gekozen om voor reserveringen d.m.v. iDEAL niet te storneren bij annulering.
Apple Pay / Google Pay in-app payment & creditcard:
Bij de tweede versie van de app (na de eerste 3 weken) gaan wij tevens naast Ideal ook betalingen accepteren met Apple Pay / Google Pay in-app payment en creditcards. Hierbij is er een mogelijkheid voor “deferred payments ” (uitgestelde betaling). Gasten krijgen dan tot 24 uur voor aankomsttijd de mogelijkheid om kosteloos te annuleren (dus zonder transactie kosten). Binnen 24 uur voor aankomsttijd zullen de reservering kosten in rekening gebracht blijven.
Wij leren graag van jouw horeca expertise welke scenario’s de meeste impact hebben op de uitvoering van het horeca ondernemen in combinatie met de geldende regelgeving van 1 juni. Tevens zouden wij het een eer vinden om jou als ambassadeur van ons initiatief te mogen verwelkomen. Dit zou de impact van onze missie om zo veel mogelijk horecaondernemers te helpen enorm ondersteunen.